מגדלי התאומים בז’בוטינסקי

מגדלי התאומים הם לא רק שמם המפורסם של המגדלים המפורסמים שעמדו במנהטן ניו יורק, אלא גם כינויים של שני בניינים מרשימים וזהים הנמצאים ברח’ ז’בוטינסקי ברמת גן.

קבוצת מנחמוב הייתה בין היזמים שהשקיעה בפרויקט זה של צמד מגדלי משרדים זהים השוכנים ברמת גן, ברחוב ז’בוטינסקי 33 ו35. מדובר ברחוב מרכזי בעיר המחבר בין תל אביבי לפתח תקווה, בני ברק ואל כביש 4 לכיוון צפון ודרום. הבניינים, שנבנו ב- 1991, מכילים עשרות משרדים השוכנים בין 14 קומותיהם.

בשטח עליו נבנו מגדלי התאומים, שכן מפעל עסיס הישן והטוב. בשנת 1989 קבוצת משקיעים פרטיים וביניהם קבוצת מנחמוב רכשה את המגרש בעלות של 6 מיליון דולר. חברות מגדלי התאומים בע”מ ומגדלי עסקים אחזקות בע”מ סייעו לביצוע הרכישה. חברת האדריכלים יסקי סיון אדריכלים תכננה את הבניינים הכוללים שטח בנוי של 26,000 מטר רבוע.

חלק מייחודם של מגדלי התאומים הם חזיתות הבניינים אשר מחופות בזכוכית רפלקטיבית, כזו המתאימה לסגנון פוסט מודרני. בין המגדלים מפרידה רחבה ובמרכזה מזרקה שנבנתה ועוצבה על ידי הפסל יצחק שמואלי מעין הוד. לכל בניין יש שתי כניסות, האחת מגיעה מרחוב ז’בוטינסקי, קומה מסחרית E2, הכניסה השנייה מהלובי E1 ולכל בניין שש מעליות, כאשר ארבע מתוכן מובילות לקומות השונות ואילו שתיים מובילות לחניון תת קרקעי משותף שהכניסה אליו נמצאת בסמוך לבניין 1, בו שוכנת שגרירות אריתריאה בישראל.

טיילו באיזור מגדלי התאומים בעזרת Google Street View

הצג מפה גדולה יותר

eBrand - ניהול מוניטין לאנשי ציבור