מדוע אנו נאלצים להמתין להפשרת הקרקע?

פורסם מאת ב אפר 25, 2013 תחת בלוג, קרקע חקלאית | 0 תגובות

קרקע חקלאית, מצד אחד, יכולה להיות ההשקעה הטובה ביותר אותה עשה אדם ספציפי, אך פעמים רבות היא דורשת סבלנות רבה והמתנה עד לסיום קבלת אישורים שונים ופתרון הליכים ביורוקרטים מסועפים. אם כן, כיצד עובד התהליך ומדוע הוא לוקח כל כך הרבה זמן.

(מידע נוסף – קבוצת מנחמוב)

הפשרת קרקעות בישראל
ראשית, בכדי להבין את חשיבות התהליך שמאחורי הפשרת קרקעות, מומלץ להכיר בסיבה שבגינה מפשירים אותן מלכתחילה. פעמים רבות, קרקעות חקלאיות נפרסות על פני שטחים גדולים במיוחד ולכן הם מקור בעל פוטנציאל גבוה להקמת אזור מאוכלס, ישוב או אפילו עיר חדשה. באמצעות הפשרת קרקעות ניתן לאכלס דיירים רבים ואף להקים מקומות עבודה ומסחר חדשים.
בכדי להגדיר קרקע חקלאית כמתאימה לבניה, יש לבחון פרמטרים חשובים מאין כמותם, הכוללים כדאיות הפשרה מול שמירה על הנוף, שמירה על פוטנציאל החקלאות ועוד. כמו כן, מיותר לציין כי לא ניתן להשתמש בקרקע לייעוד אחר שאינו מאושר על ידי משרדי המדינה.

קבוצת מנחמוב - המתנה להפשרת הקרקע

קבוצת מנחמוב – המתנה להפשרת הקרקע

זמן המתנה
ההמתנה להפשרת קרקעות חקלאיות, יכולה להיות ארוכה במיוחד בשל חישוב כל הפרמטרים והצורך בקבלת אישורים ממשרדים שונים אשר מחליטים לאחר דיונים מעמיקים ובדיקת כל הנתונים. בעקבות זאת, התהליך יכול לקחת כמה שנים ולעיתים גם עשורים עד לקבלת החלטה סופית ומתן אישור סופי על ידי כל הגורמים.

כמו כן, לעיתים משרדי המדינה השונים מחליטים כי אין אישור להפשרת הקרקע בשל סיבות שונות. בכדי לצמצם אפשרות של רכישת קרקע אשר בסופו של דבר לא תתאים להפשרה על פרמטרים שונים, מומלץ לבצע מחקרים מקדימים ומעמיקים הכוללים בדיקת מכסה לבנייה באותו אזור או יישוב. בנוסף, מומלץ לפנות אל חברה מקצועית המתמחה בעולם הקרקעות החקלאיות, לקבל מידע על קרקעות עם פוטנציאל הפשרה גבוה וכן גם ייעוץ על אופן ביצוע השקעה נכונה.

eBrand - ניהול מוניטין לאנשי ציבור